Egri Élet

… mert ilyen az Egri Élet

AMIKOR NINCS KÖSZÖNET

Figyelem, kedves egriek! Oly hosszú kihagyás után ismét jelentkezünk, ezúttal egy igen figyelemreméltó hírrel, mely minden bizonnyal felvidítja majd önöket. A napokban tudtuk meg, hogy bizonyos üzletekben és vendéglátóegységekben kivételesen modern módszert találtak ki, melynek köszönhetően a vásárlás és a fizetés sokkal egyszerűbb, gyorsabb és zökkenőmentesebb lesz. Az új módszer mindössze annyiból áll, hogy a vásárlás során mellőzzük az olyan elavult szokásokat, mint a köszönés és elköszönés. Minek fárasszuk magunkat azzal, hogy jó napot vagy jó estét kívánunk? Az áru nem fog hamarabb a kosarunkba kerülni, nem kerülünk gyorsabban a sor elejére, és a futószalag sem fog gyorsabban futni attól, hogy udvariasak vagyunk. Lehet, hogy az eladó kedvesebb lesz velünk, de abból mi hasznunk származik? Nem lesz olcsóbb a kenyér, ha emberként bánunk az alkalmazottakkal. A mi célunk, hogy minél kevesebb kontaktus létesítésével hozzájuthassunk a kiszemelt áruhoz. Szerencsénkre a mai modern technika mindezt léthető teszi, ugyanis az eladók immár rendelkeznek telepatikus képességekkel, melynek segítségével kitalálják, mire vágyunk. Eképpen nem szükséges kimondanunk, hogy ‘Egy sajtburger menüt szeretnék‘, avagy ‘1 kg csirkemellet kérek‘, hiszen, amint odalépünk a pulthoz, az elárusító egyből tudni fogja, mit akarunk venni. Ha netalántán mégsem venné az adást, az azt jelenti, hogy hiba támadt a beszédközpontjában, ezért ilyenkor a lehető legtömörebb információt közöljük csak az illetővel (pl. kenyér, csirke, kakaós csiga), mivel ennél bonyolultabb, hosszabb mondatot úgysem képes felfogni, és magunkat sem érdemes strapálnunk olyan fölösleges kifejezésekkel, mint a ‘kérem‘, vagy a ‘köszönöm‘, hiszen eme szavak használata mára nemcsak elavult, de jelentésük is a múlt homályába veszett.

Szerző: Kosztadinovszki Szoraja Dalma

Kép forrása: civishir.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük